tisdag 15 december 2009

Äntligen kallt och snö

Nu är det verkligen fint ute, när det faller stora snöflingor och det är precis under nollan. Jag bryr mig inte att jag måste ta det mer försiktigt nu när jag kör till jobbet, jag tycker verkligen om när det är riktig vinter med snö och minusgrader. Det får gärna komma mer snö.
Nu önskar jag bara att jag hade mer tid att ut och fota. Jag hoppas att det är ett vitt vinterland till helgen. Nu är det bara jobb och åter jobb terminen ut. Fullt upp med betyg och en himla massa dukomentation som ska skrivas. Och sen vill man ju gärna börja planera vårterminen. Så jag vill bara säga en sak till alla er som tror att vi lärare bara ha lov, vi har inte längre julledigt än någon annan, för vi måste förbereda och planera vårterminen under dessa "lediga" dagar. Tänk på det nästa gång...

Inga kommentarer: