lördag 7 juli 2012

Vansbro Tjejsim

Sitter nu hemma efter att en lång resa till och från Vansbro, men ändå mäkta stolt att jag har genomfört mitt första simlopp i öppet vatten dessutom. Nu är två etapper klara i jakten på en Tjejklassiker. Och det går ju över förväntan. Sitter redan och fundera på om jag kanske ska ge mig på en Halvklassiker...behöver kanske lite mer utmaning...; ) MEN jag ska inte ropa Hej! än, det är ju två lopp kvar. 

Men dagens simlopp i Vansbro gick som sagt långt över förväntan. Hade ju ingen aning om vad jag kunde förvänta mig för tid och skulle vara glad om jag kom under 45 min. Allt tal om kallt vatten och simma motströms fick ju en att fundera. Men när jag är en meter innan jag ska slå handen i "målväggen" inser jag att "herre gud, det här gick ju hur bra som helst, jag klarade det!!!" Och tiden blev 25 min 38sek!! Då var jag mer än nöjd. Vattnet var inte kallt, varmt i luften och motström kändes det inte mycket av.

Så ännu en stolt medalj till samling : )






Inga kommentarer: