onsdag 29 april 2009

Fotokurs

Ikväll har jag varit på fotokursen igen. Vi har haft sån tur med vädret alla gånger vi har träffats hittills, hoppas att det fortsätter så. Ikväll har vi tränat lite mer på komposition, och försökt få till hur häftigt det kan bli med rinnande vatten, typ i en bäck. Vi har också fotat mot solen i solnedgången. Kom på hur jag kan få riktigt bra närbilder utan att behöva ett macroobjektiv, så det var lite coolt.

Imorgon har vi vårvandring på skolan. Tur att vädret ska bli så bra. Sen ska jag åka ner till stugan i Glommen. Har inte varit där sen i augusti, ska bli så skönt. Jag längtar så mycket. Veckorna brukar gå så himla fort, men denna veckan kryper fram. Tyvärr måste jag ta med mig en del jobb, är man lärare, så måste man rätta...
Idag fick jag ett litet paket med en massa fina papper från Magdas, och lite blommor också. Köpte en massa vårpapper, så nu vill jag pyssla med dom. Men jag vet inte när jag hinner sätta mig ner en stund och göra det bra länge. Majmånad har man allt tusen saker man ska göra... Men jag ska inte låta negativ, för det är bara roliga saker som händer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt underbara foton, Linda! När ska du hålla kurs för oss andra "vanliga" fotografer? Vi behöver definitivt alla tips som finns!