måndag 6 december 2010

Inspiration...motivation??

Ibland tappar jag motivationen inför mina step up pass. Jag vet egentligen inte riktigt varför, för det kommer alltid många deltagare på passen. Och jag får mycket positiv respons och feedback från deltagarna. De vänder sig till mig och frågor om olika övningar, hur de kan träna upp styrkan i ryggen eller var det nu kan vara som de undrar. Ändå är jag inte alls lika mycket på hugget inför måndagskvällarna. Till råga på allt hade jag huvudvärk idag efter jobbet, men det veta jag att 8 gånger av 10 går det över under passet för spänningarna släpper, vilket det gjorde idag också. Som instruktör måste man ju varje gång leverera en upplevelse, något som deltagarna ska känna att de längtar till att gå nästa gång. Och så kanske jag kräver för mycket av mig själv också. Jag har kört step up i rätt många år nu och skulle väl egentligen behöva komma iväg på något konvent för att få inspiration till att bygga upp ett nytt pass. Får nog ta och kolla upp något. Någon som vill hänga på?

Men jag är redan laddad för onsdagens Bodycombat : )

Inga kommentarer: