söndag 28 november 2010

Kvartalsutbildning

Igår var jag på kvartalsutbildning till Bodycombat 46. Det innebär att varje år släpps 4 nya releaser, och för att hålla kvaliteén uppe hos alla instruktörer måste man gå på minst två varje år. Igår var jag på min första och idag har jag grym träningsvärk. De två timmarna var fyllda med olika teknikövningar, samt övningar som skulle göra att jag blir bättre i mina kickar, till exempel kickar högre, snabbare, effektivare, hårdare. Om jag gjorde dessa övningar 2-3 gånger i veckan så ska det ger resultat. Det var enkla övningar för lår, rump och höftböjarmuskeln men grymt jobbiga. Så vi få väl se... Efter det körde vi igenom den nya releasen, nr 46, och jisses vad jag tog i. Jag va så slut att jag verkligen darrade efteråt, men grymt kul var det. Och vår instruktör, som jag tidigare bara sett på DVD, var otroligt duktig och inspirerande. Så nu ska jag bara lära in mig passet, sen kör jag...

Inga kommentarer: