söndag 4 september 2011

Super Saturday 3 sep 2011 - Vilken upplevelse!!

Jag tror man måste vara instruktör och älska att träna och att just träna tillsammans med andra för att förstå hur magiskt denna upplevelse va i lördags. Jag är så glad att jag bestämde mig för att gå på detta istället för att springa Tjejmilen. Super Saturday med alla nya releaser av Les Mills slår så otroligt mycket högre. Det kanske låter fånigt och konstigt, men tänk er själva att få dela det man tycker allra mest om med 2000 andra likasinnande. Det är gåshudsvarning på det.


Jag har stått längst nere i Globen och kört 4 olika pass, jag har legat på marken och tittat rakt upp i valvet i Globen och gjort en mängd sit ups och andra övningar. Jag har kört Bodycombat och Bodyattack förståss och fått de nya releaserna. Jag testade även Bodyvive och Sh'bam. Bodyvive var inte riktigt min grej, en snällare och lugnare variant på Bodyattack nästan. Man använde en gummiboll och gummiband och det var lite mer funktionell styrketräning. Däremot var Sh'bam galet kul. Ett enkelt danspass där man bara släpper loss och har otroligt kul. Alla borde testa detta.


Häftigt var ju också att få träna inför dessa instruktörer från Nya Zeeland som man bara sett på dvderna. Lisa Osborne som ligger bakom Bodyattack är en riktigt liten super energifylld kvinna som verkligen bjöd på sig själv. Så otroligt duktig och sprudlar av inspiration. Likaså Rachel Cohen, en multitalang som ligger bakom både Bodycombat och Sh'bam.


Ser ni lyckan i mina ögon...




Sh'bam...



Jag och Erika från NC Jönköping är taggade...


Invigningen av Les Mills Nordic Team...



Bodycombat bland 1000 andra på golvet i Globen...


Rachel Cohen, Fredrik Andersson och Pernilla Blomqvist...



Ett laddat Bodyattackgäng. Så kul att träffa dessa tjejer igen som jag gick grundutbildningen ihop med...




Krutpaketet Lisa Osborne...


Jag och Hanne mitt i Bodyattack...






Sh'bam...


Nya releaserna och ett gult Les Mills band från helgen : )



Inga kommentarer: