söndag 9 december 2012

Äntligen skidåkning...

Igår blev den först skidturen av. Stack ut på morgonen redan strax efter 9. Såg verkligen fram emot att få komma igång. Tänkte att det är nog inte så mycket folk vid den tiden, vilket det inte heller var. Hade varit på Tony Pölder på fredagan och fått mina skidor åkbara. De satte på någon typ av tejp. Så jag var redo att åka. Hade bra glid men INGET fäste alls. Funderar på om den där tejpen behövde mer tid att bli kall, eller om det faktiskt är så att jag rent tekniskt inte trycker ner skidan ordentligt. Men jag tycker att det borde var rätt, har ju fått experthjälp med att välja ut skidorna. Men jag ska försöka en gång till i veckan, annars får jag väl gå tillbaka till Pölder och be om mer hjälp. Det blev liksom inte den där roliga kicken jag har gått och längtat efter. Men jag fick ju mig ett träningspass i alla fall och det var riktigt skönt ute. 


Inga kommentarer: