torsdag 24 juni 2010

Sommarlov - ÄNTLIGEN!!!!

Nu äntligen har jag också sommarlov. Har jobbat denna veckan på sommarskolan med elever som behöver stärka sina kunskaper i engelska, matte och svenska. Det är inte så väldigt ansträngande. Jag jobbade 9-13 på dagarna, och det går ganska smärtfritt förbi. Men visst är det skönt nu när jag äntligen kan säga att även mitt sommarlov har börjat. Och det med besked. Sitter och steker lite i solen nu på sena eftermiddagen och det är riktigt varmt, prognoserna för nästa vecka ser ju riktigt bra ut också, sol sol och åter sol och VARMT!!!! Jag ska bara njuta.

Har faktiskt börjat varje morgon denna vecka med en 50 minuters rask promenad innan frukost. Lite trött när klockan precis ringer, men när man väl kommer ut i solen blir man pigg fort. Och sedan känns hela dagen väldigt lätt. Ikväll när värmen lagt sig lite blir det en längre löparrunda, förhoppningsvis närmare milen. Har även sommarlov från alla min pass nu också och kan träna när jag vill och hur jag vill. Det blir nog mest löpning och intervaller. Målet är ju fortfarande tjejmilen under 50 min.

Imorgon förmiddag blir det jordgubbestårta bakning och sedan midsommar firande i goda vänners lag.

GLAD MIDSOMMAR!!!!

Inga kommentarer: