måndag 13 juni 2011

Besviken eller nöjd???

Sprang en runda idag och när jag kom tillbaka hade jag varit ute i 58 minuter. Jag var helt säker på att rundan jag hade sprungit bara var strax över 9 km. Så jag var riktigt besviken, för jag tyckte nämligen att det gick så bra. De senaste löparrundorna har inte varit behagliga, men idag var det äntligen en fröjd att springa. Inga krämpor, inte ont i benhinnorna, ingen kramp i vaden eller i fötterna, och flåste kändes också toppen. Så jag tyckte ju att det hade gott riktigt bra och hyfsat fort, och så visade klockan 58 min, och det var en besvikelse. Trots att det kändes så bra i kroppen.

Så jag gick in på jogg.se och mätte upp min runda...det visade sig att jag har sprungit över 11km, närmare 11,4km och då känner ju inte mätinstrumentet av nivåskillnader, så de säger att sträckan är egentligen något längre i verkligheten.

Så jag sprang nog milen på ca 53 min i alla fall och det får jag verkligen vara nöjd med!!!!

Inga kommentarer: