söndag 17 juli 2011

Kräftloppet 2011

Igår hade vi riktigt sommarväder igen och det var sån tur att det var just igår som Kräftloppet gick av stapeln. Annars är det varannandag väder för idag regnar det igen. Men loppet gick riktigt bra. Sprang milen på 50 min blankt, och det får jag vara nöjd med eftersom jag faktiskt inte har löptränat speciellt mycket i somma. Jag har tränat Bodyattack och Bodycombat för fullt och hållt igång på det sättet. Runda vi springer börjar med att springa 2 km utmed stranden och sedan går den genom sommarstugeområden och utmed ängar och hästhagar. Inga backar utan mest platt hela tiden. På grund av värmen behövdes det vatten utmed banan, jag dricker inte speciellt mycket under tiden jag springer, sköljer bara ut munnen och så häller jag vattnet över huvudet. Det behövdes bli avsvalkad under rundan, för det var varmt.




Inga kommentarer: