måndag 9 maj 2011

Godkänd Bodyattackintrsuktör!!!

Yes, I did it!!!!! Efter en ultra mulitträningshelg i tre dagar är jag nu äntligen en godkänd Bodyattackinstruktör. Det här är så kul. Det är tufft, atletiskt, häftigt, energikickande, högt tempo, you name it. Jag bara diggar det så och jag får instruera i detta nu. Nu är det bara en licensvideo som ska filmas och skicka in så att jag får den slutgiltiga licensen, men det ska nog gå vägen.

Men nu undrar jag bara om man får sticka ut hakan, får man vara lite osvensk, FÅR MAN SÄGA ATT MAN FAKTISKT ÄR DUKTIG på något... ??? JA, det får man och det tänker jag göra nu. Jag tänker vara så fräck och säga att jag tycker att JAG ÄR EN DUKTIG INSTRUKTÖR i detta. Och jag är stolt att jag fixade utbildningen och fick den feedbacken jag fick av tränare som tyckte att jag var en grym coach och inspiratör på passen. Det tar jag till mig och det växer jag av och utvecklar mig vidare på.


Här är det fantastiska gänget från helgen, som har kämpar och peppat varandra. De är alla supergrymma och härliga tjejer och jag önskar dem alla lycka till i framtiden.
Vi har alla pressat våra kroppar till det extrema, men inga sura miner. Med lite HOT and COLD linement övervinner man allt, plus allt peppande.


Jag är förvånansvärt pigg idag i kroppen och det gick väldigt bra att köra step passet ikväll, men vilken skillnad det var på tempo i musiken. Step up ligger på mellan 130-140 BPM, Bodyattack börjar på minst 140 BPM....

Hela helgen finns det ett mantra som har snurrat i mitt huvud när det har gjort som mest ont i kroppen, när man varit trött och när man har gjort femtielva armhävningar, Jumping jacks, utfall, upphopp och allt där emellan... JAG BLIR BARA STARKARE AV DET HÄR!!!!

Det får blir mitt slutord för idag, det som inte dödar dig, stärker dig!!

Inga kommentarer: