lördag 28 april 2012

Första cykelpasset

Idag blev det av, det första längre cykelpasset ute. Men jag höll på att ge upp innan jag ens kom iväg, då jag märkte att det var dåligt med luft i framhjulet. Min cykelpump funkade inte, munstycket passade inte. Efter mycket om och men och med ett halvt pumpat framhjul cyklade jag upp till mina föräldrar för att se om pappa hade någon bättre pump. Och som tur var fanns det en. Så säkert 45 min senare än vad jag hade tänkt kom jag iväg.

Men när jag väl hade kommit iväg och kommit gång, så rullade det på bra, och jag tror att jag har cyklat närmare 2,5 mil idag. Så om jag ökar med 2,5 mil för varje helg så blir det lagom att cykla ett "genrep" på 10 mil den 26 maj, två veckor innan Tjejvättern.

Ja, det får nog bli min plan....

Nu spagetti och köttfärssås, i eftermiddag ska vi testa våra våtdräkt vi har köpt : D

Inga kommentarer: