onsdag 20 juni 2012

Semester!!!!!

Vilken start på mitt sommarlov. Strålande sol och varmt, hoppas nu att det får stanna. Tänk att få ha det så hela sommaren.....

Ännu ett år till ända och igår fick jag en känsla i kroppen jag tidigare inte har haft. Året som har gått har nog varit bland det jobbigast sedan jag började jobba som lärare. Usch och fy, det har inte varit roligt. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag inte vill jobba som lärare längre. I måndags avtackade vi två trogna lärare som går nu i pension, båda har jobbat i stort sett alla sina verksamma år som lärare på samma skola. Det är mäkta imponerande. Den ena lärare var min handledare när jag gjorde praktik i utbildningen. Hon hade ett så fint tal och det fick mig att tänka till lite. Det kommer var upp och nedgångar, jag ÄR INTE ensam i detta, och jag är inte ensam med mina känslor. Sommarlovet har aldrig varit så efterlängtat som i år, men känslan jag fick igår var att jag är många erfarenheter starkare bara på detta år. Jag känner mig inte längre som en nybörjare inför nästa läsår. Efter 6 år som lärare har jag faktiskt en hel del rutin att luta mig tillbaka på. Jag tänker dock inte ägna mina elever några tankar de närmaste veckorna, utan bara samla energi, MASSOR av energi.

Och energin får jag genom att träna. Insåg just att jag inte har uppdaterat denna träningsvecka. Men jag har övat Sh'bam, kört ett Sh'bampass och ett combatpass. Imorgon blir det en 1000 m i bassängen. I midsommar ska jag testa min våtdräkt i havet och förhoppningsvis ett par löparrundor också. Sen får vi se vad jag hittar på nästa vecka : )

Gla' sommar alla!!

Inga kommentarer: