lördag 25 augusti 2012

Ny favorit

Idag blev det ett långt löparpass, sprang "gubbamilen" här hemma. Men för att ta mig dit så är det ca 1km från min dörr, så lägg på det på milen som går på stigar med rötter och stenar och är väldigt kuperad, så blev det 12 km idag. Var rätt slut när jag var klar. Men det gick hyfsat. Tänker mig att Tjej Lidingöloppet är liknande terräng, så jag ska försöka ge mig på den där "gubbamilen" några gånger till innan sista helgen i september, då tredje del av tjejklassikern ska genomföras.

Så jag var rätt hungrig efteråt, och för en gång skull hade jag en idé om vad jag VILLE äta. Har haft lite svårt med det den senaste tiden, då mat har bara varit något nödvändigt ont. Eller rättare sagt, jag är hungrig men inte sugen. Vet inte vad jag vill äta, och har inga idéer. Har inte orkat, vill att det ska gå snabbt. Men idag till lunch gjorde jag mig en laxfilé med fetaost, blomkålsmos och en sallad. Och det är blomkålsmosen som är min NYA FAVORIT!!! Så lätt och smidigt att göra, plus att det var riktigt gott. Ska nog ge mig på att göra fler olika varianter på kokt blomkål, (tål inte rå blomkål). Kan man ju har till mer än lax, säkert gott till kyckling och framför allt färsrätter. 


Inga kommentarer: