måndag 17 oktober 2011

Bodybalance

Ikväll har jag testat Bodybalance för första gång. Jag har väldigt sällan gått på ett lugnt stretchingpass typ yoga eller pilates. Jag var på poweryoga för flera år sedan. Så nu var det dags eftersom vi har ett nytt pass på schemat. Det var väldigt skönt att får stretcha ut kroppen genom olika yoga och pilates övningar. Vissa övningar var faktiskt rätt jobbiga för armarna och benen. Mycket andning men också väldigt avslappnande. Kommer nog inte gå på detta varje måndag, men kommer definitiv gå fler gånger. Skönt att få stretcha ut kroppen. Man är ju rätt stel i baksida lår... dessutom var det en mycket lugnande avkopplning i slutet som gjorde att man verkligen kom ner i varv.




Dessutom var det riktigt skönt att inte känna stressen efter jobbet idag innan passet. Jag gick och tränade för att jag ville och hade ingen press.

Inga kommentarer: