söndag 9 oktober 2011

Jobba jobba jobba

Nu är jag precis i början av den perioden på terminen när det är väldigt mycket att göra. Och det finns inte mycket tid över till att bara hinna med det mest väsentliga. Och för mig är det utöver jobbet att köra mina pass, äta och sova gott på nätterna. Inte hålla på att grubbla en massa över jobbet förhoppningsvis på nätterna. Just nu skrivs det en mängd omdömen av alla eleverna, sen kommer utvecklingssamtal, fler omdömen att skriva. Planera för bedömning i undervisningen och givetvis hinna rätta allt för att kunna göra en bedömning. Det kanske inte låter så mycket, men idag har jag verkligen bara ägnat stora delen av dagen till att skriva omdömen till 40 elever och det har tagit 6-7 timmar och jag är inte färdig ännu. Har även jobbat med annat planeringsarbete under helgen. Ungefär så här kommer det att vara nu fram till mitten av november då de sista omdömena ska vara skrivna. Sen kommer betygsstressen...med andra ord mitt liv som lärare...

Men nu tänker jag inte ägna söndagskväll mer åt lärararbete. Det får bli lite annat plock här hemma.

Igår var jag inne i Jönköping att körde ett Bodyattackpass som gäst instruktör. Det är alltid lika roligt. Hoppas att det kan bli fler gånger. Motionen idag blev en timmes promenad med min vän Lena.

Inga kommentarer: