torsdag 5 januari 2012

På rätt spår igen

Nu så äntligen har jag kommit igång med träningen den här veckan. Igår var det dags för ett combatpass igen. Mina deltagare är fantastiska, man vill bara ge mer. Det bästa som finns är ju när dom tydligt visar att de älskar vad de håller på med. Det är det som driver en att fortsätta och göra ännu bättre ifrån mig. Det får väl bli det som bli mitt nyårslöften om jag nu ska ha något, att bli så bra instruktör som jag bara kan.

Idag tog jag mig till gymmet, där jag spenderar alldeles för lite tid. Borde försöka få in minst ett pass i veckan med styrketräning på gymmet. Vände på upplägget idag, började med 7-8 min uppvärmning på löparbandet med lätt löpning. Därefter körde jag 2x12 på lite olika maskiner för axlar och ben, samt fria vikter. Använde pilatesbollen för magövningar. Avslutade passet med löpning, där jag ökade farten allt eftersom. Totalt blev det 5 km på 26 minuter. Kändes riktigt bra efteråt, kände mig så nöjd!!

Jag tror att jag har fått ett beroende...känslan som infinner sig i kroppen efter ett grymt bra träningspass!!

Inga kommentarer: