lördag 28 januari 2012

Sh'Bam-utbildning dag 1

Sitter på hotellrummet efter första dagen av Sh'Bam-utbildningen. Liiite trött och liiite sliten i kroppen, men samtidigt är jag fylld med ny energi och supermotiverad inför morgondagen.

Vi började med en masterclass, tyvärr va Annica Sjöö för förkyld för att kunna köra passet. Så hon hade fixat en ersättare, som gjorde det alldeles utmärkt, men det hade varit kul med Annica. Resten av dagen har Annica hållt i. Och hon är verkligen duktig, trovärdig och inspirerande.

Måste dock säga att jag trodde att det skulle vara betydligt fysiskt jobbigare. Är så van från combat-och attackutbildningarna, som var så superkrävande när det gällde fysiken. Men Sh'Bam är helt annorlunda. Även om jag som instruktör ska ha stenkoll på teknik så är det inget jag ska förmedla till mina deltagare. Grejen är att genom min kropp, min känsla och mina ord förmedla total dansglädje, att vilja släppa loss och ha superkul. Jag gillar det!!!

Äntligen kan jag nog ändå ge mig en klapp på axel och säga att det här med att instruera gruppträning är något jag kan. Feed backen jag fick idag efter att instruerat min låt inför de andra va, att allt var bra, det finns inget som är mindre bra. Jag tolkar detta som att jag faktiskt kan detta. Nu är det många som är duktiga i gruppen, flera är riktigt duktiga. Men då skärper man ju till sig och gör verkligen sitt bästa. Och visst finns det bitar som jag kan göra bättre, det kan man alltid.

Och bättre ska jag bli, mycket bättre!!!

Nu blir det middag tillsammans med några av tjejerna som bor på samma hotell som jag.

Inga kommentarer: