söndag 15 januari 2012

Scrappat

Det finns två saker i mitt liv som tar väldigt mycket energi ifrån mig. Det ena ger mig alltid 100% tillbaka, och det är givetvis min träning och all den förberedelse jag gör inför mina pass. Jag vill att mina deltagare ska känna att de får ut det de vill av sin träning och det kräver en del av mig som instruktör. Detsamma gäller när man är lärare, vilket är det andra i mitt liv som tar mycket energi. Eleverna ska veta att jag vill att de ska lyckas och att de kan nå sina mål, och det kräver otroligt mycket av mig som lärare, dessvärre ger det inte alltid 100% tillbaka till mig. Det är det tråkiga med läraryrket.

Med dessa två saker i mitt liv, så har jag tyvärr fått mindre tid över för min hobby, scrapbooking. Jag önskar att jag hade mer energi och tid till att pyssla med detta. Men igår kväll tog jag mig tid och scrappa en bild på min älskade lilla favvo, Elias. Bilden är från i somras när han busar på stranden i Falkenberg. Jag har arbetat dirket på en naturfärgad canvasduk, så det blev en tavla. Texten är första versen från Idas sommarvisa, "Du ska inte tro det blir sommar..." Blev riktigt nöjd med resultatet.



Nu önskar jag att jag kan finna mer tid till detta. Har flera bilder jag vill scrappa.


Nya träningsvecka får börja med lite vila. Har ömande muskler från all träning denna vecka. Måndag och tisdag får på sin höjd bli promenader med lite stryketräning hemma. Sen är det på det igen. Hoppas mina deltagare är lika redo för fight som de var idag. Gu' så de kämpade. Så himla bra!!!

Inga kommentarer: