fredag 14 januari 2011

Bodyattack

Har spenderat dagen i ett ödsligt tomt Ullared och köpt lite olika små saker. Alltid trevligt när man kan gå runt lugnt utan en massa folk runt omkring en. Har man en inköpslista också går det ju ännu fortare.

Nu ikväll har jag kört ett Bodyattack pass, vilket grymt roligt träningspass det är. Jag vill verkligen utbilda mig till instruktör i detta. Jag hoppas mitt gym vill att jag ska bli det också så att jag kan få åka på utbildning. Jag har hört att utbildningen på tre dagar är bland det jobbigaste man kan utsätta sig för. Och jag vet ju hur fysiskt krävande det var att utbilda sig till instruktör i Bodycombat...

Bodyattack skulle jag beskriva som vanlig gympa med enkla steg men med ett högt tempo, hög intensitet och programmet är uppbyggt som i intertvaller. Påminner kanske lite som aerobics, men Bodyattack är ingen dans på det sättet. Det innehåller två styrkedelar där man tränar armar, ben och mage, och jag lovar de är olidligt jobbiga.

Så jag hoppas verkligen att mina deltagare är lika instresserade som jag att få detta på till gymmet.


1 kommentar:

Cassie sa...

Bodyattack är verkligen grymt jobbigt, trodde jag skulle dö efter halva passet. Haha :)
Men riktigt roligt vare allt, kommer absolut fortsätta träna det och rekommendera andra!

Hur utbildar man sej till BA-instruktör då? =)

Cassie / jaaacobsson@hotmail.com
cjakka.blogg.se