tisdag 18 januari 2011

Träningspass nr 2

I eftermiddag har jag kört ett pass på gymmet. Först 20 min på crosstrainer för att bli varm och lite svettig sen olika övningar för axlar, armar, ben, mage och rygg. Jag gillar att göra olika övningar på pilatesboll för då får man med mer muskler och tränar mer balans. Man kommer åt mindre muskler också, vilket är bra. Så många utav övningarna för mage, rygg och armar gör jag på pilatesboll, och faktum är att då kommer svetten fram. Annars har jag svårt att köra så pass hårt på maskinerna att jag blir svettig, och det vill jag bli när jag tränar. Det är precis som att det är ett kvitto på att man har tagit i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Linda! Vilken fin blogg du har! Och vilken träningsvecka du kör!!! Man blir verkligen insprirerad när man läser. Är speciellt nyfiken på vad du kör för styrkeövningar på pilatesbollen. Jag använder också den en del men har svårt att hitta bra övningar som inte anstränger magen för mycket. Den växer ändå om man säger så... :)
Saknar dig på andra sidan skrivbordet! Ha det jättebra!
Kram Sara