måndag 24 januari 2011

Musik och träning

När jag tränar är jag oerhört beroende av bra musik, riktigt bra medryckande musik. Låtar kan gå rakt in i en och man får mängder av energi och bara kickar igång. Ett träningspass kan börja lite segt, men så helt plötsligt kommer den där låten och man blir som en helt annan person med massor av energi som bara måste få komma ut.
Idag var det så på step passet. Jag har en ny skiva, med lite ny musik och där finns flera riktigt bra låter, bl.a. Firework med Katy Perry, Only girl med Rihanna och Raise your glass med Pink.
När jag löptränar har jag gjort i ordningen en speciell spellista i min ipod som jag kallar just löparrundan, med riktiga upptempo låter. Jag gillar inte att höra mig själv flåsa när jag springer, då blir jag bara trött. Men med rätt musik i öran fortsätter fötterna steg för steg....

Så musiken är viktig!!!

Inga kommentarer: