torsdag 20 januari 2011

Träningspass nr 4

Började dagen med morgonpromenad som vanligt i ca 45 min. Ikväll blev det intervallträning på löparbandet. Har hittat en bra intervallträning som jag tycker passar mig bra och den tar bara 20 min. Den kallas för vågen och man kör enligt följande:

maxtempo 30 sek
vila 30 sek
maxtempo 1 min
vila 30 sek
maxtempo 1,5 min
vila 30 sek
maxtempo 1 min
vila 30 sek
maxtempo 30 sek
vila 30 sek

Det blir en våg, så man kör den två gånger och då blir det 20 min. Vila betyder lugnar tempo, inte total vila. Testa!! Mitt mål är milen på 48 min i september så det gäller att börja i tid. Jag sprang totalt i 30 min, så nästa gång ska jag försöka göra tre vågor.
Körde några styrkeövningar för armarna och någramagövningar på pilatesboll. Men jag måste bli bättre på stretchingen. Ibland känner jag mig hur osmidig som hellst, så det är väl mitt andra mål att bli lite mer smidig.

Inga kommentarer: