lördag 29 januari 2011

Jag fick en fråga...

Jo jag fick en fråga om hur man utbilda sig till instruktör i tex. Bodyattack eller Bodycombat.

För det första, alla pass som verkligen heter något med Body... ex, ovan nämda eller Bodpypump, Bodyjam, Bodybalance etc. är förkoreograferad pass av ett fitnessföretag som heter Les Mills och har sitt huvudsäte på Nya Zeeland. Nu behöver man inte åka dit för att utbilda sig, även om det vore fantastiskt.

Utan man går in på följande hemsida www.lesmills.com/nordic och klickar vidare på "instructors" och sedan grundutbildning. Där kan läsa om en mängd olika utbildningar som Les Mills anordnar. En kurs kostar 5000kr. Tyvärr räcker det inte bara med att erhålla lincens efter grundutbildingen för att sedan kunna instruera, gymmet man jobbar för måste också betala en licens för just det programmet. Exempelvis så betala Nordic club som jag är på en licens för Bodycombat som jag kör. Jag vill ju som jag tidigare nämnt även köra Bodyattack, då måste de också betala licens för Bodyattack.

Inga kommentarer: