tisdag 11 januari 2011

Första dagen...

Idag är det första dagen jag är tjänstledig...hmmm hur känns nu detta då??? Jodå, det känns väldigt bra. Min kurs börjar inte än förrän om knappt två veckor, så 100% studerande är det inte riktigt ännu. Men så smått börjar få mer info om kursen och kan börja läsa. Jag tycker faktiskt att det ska bli väldigt kul att läsa. Jag är motiverad och intresserad av det jag ska studera. Så det känns väldigt bra.

Men än så länge känns det som att jag kan fylla min dagar med lite vardagssysslor ändå. Måste hålla igång annars är det lätt att lilla jag blir rastlös och det är inte så roligt. Jobbade igår på första studiedagen och det var verkligen roligt att få träffa alla igen efter jullovet, och jag kommer sakna mina kollegor och mina elever. Så det är inplanerade ett antal besök där framöver. Det är väl ett lärarsyndrom att man inte riktigt kan släppa hur det går för ens elever. Jag är trots allt väldigt nyfiken hur det går för dem, jag kommer ju tillbaka efter sommarlovet igen.

Inga kommentarer: